۱۹ آذر ۱۳۹۵

هزار و ۶۹۵ اثر به جشنواره بانو امین ارسال شد/ دریافت ۴۰۰ اثر تفسیری

رئیس جشنواره بین المللی بانو امین از ارسال نزدیک به هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: بیشترین آثار در موضوع علوم قرآنی و تفسیر بوده است.



سیده سعیده غروی، رئیس جشنواره بین‌المللی بانو امین و معاون پژوهش جامعة الزهراء  گفت: فرصت اعلام شده برای ارسال اثر به جشنواره تا نیمه دی ماه تعیین شده بود اما به علت استقبال بسیار خوب دانش‌پژوهان و طلاب از جشنواره بانو امین نیازی به تمدید این مهلت وجود نداشت اما با توجه به درخواست‌های متعدد باز هم آثار تا پایان دی ماه پذیرفته شدند.

تعداد کل آثار

وی اظهار کرد: تا پایان دی ماه هزار و ۶۹۵ اثر به دبیرخانه جشنواره بانو امین ارسال شد که هزار و ۵۶۳ اثر به زبان فارسی نگارش شده و ۹۴ اثر نیز به زبان غیر از فارسی است.

غروی تصریح کرد: آثار فارسی و غیرفارسی در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله به دبیرخانه رسیده است و آثار شرکت‌کنندگان غیرایرانی نیز عمدتا به زبان های عربی، اردو، انگلیسی و اسپانیولی است.

۴۰۰ اثر تفسیری

معاون پژوهش جامعة الزهراء از چاپ چکیده مقالات برتر خبر داد و بیان کرد: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه در موضوع تفسیر و علوم قرآنی است که نزدیک به ۴۰۰ اثر در این رشته دریافت شده است.

غروی عنوان کرد: فلسفه و کلام، اخلاق و تربیت، زن و خانواده و تاریخ اسلام و سایر رشته ها نیز در نوبت های بعدی به لحاظ تعداد مقالات فرستاده شده قرار دارند.

وی عنوان کرد: داوری آثار هم اکنون شروع شده و بررسی مقدماتی و اجمالی نیز در دو مرحله انجام می شود و در مرحله تفصیلی نیز دو تا سه مرحله بررسی آثار خواهیم داشت.

اردیبهشت ماه؛ زمان برگزاری

غروی گفت: زمان برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر این جشنواره نیز اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود و تجلیل نیز در سه قالبی که ارسال آثار صورت گرفته انجام می‌شود و بنا براین است که تا ۲۰ نفر مورد تجلیل قرار گیرند.

وی افزود: در آثار فرستاده شده از سایر کشورها نیز برخی افراد مسلمان هستند و برخی مسیحی که به عنوان مستشرق به مطالعات دینی می‌پردازند و آثاری نیز به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

غروی در تشریح بیشتر این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می شود که در بخش عمومی پذیرای آثار پژوهشی بانوان در موضوعات علوم انسانی با رویکرد دینی بودیم.
برپایی نمایشگاه آثار برتر

وی گفت: بخش ویژه نیز با هدف تجلیل از بانوان پیشکسوت و نخبگان مطالعات عرصه زنان و خانواده برنامه ریزی شده بود که به شناسایی و معرفی این بانوان خواهیم پرداخت.
رئیس جشنواره بانو امین برگزاری پيش‌نشست‌های علمي در موضوعات و محورهای تعريف شده در جشنواره با گرايش تفسير و علوم قرآن، فقه، فلسفه و کلام، مطالعات اسلامی زنان، اخلاق و تربيت و تاريخ و سيره را از دیگر فعالیت های صورت گرفته پیرامون این جشنوره عنوان کرد.
غروی تصریح کرد: نمایشگاهی از آثار برگزیده نیز تشکیل می‌شود و چکیده آثار برتر نیز در مجلد جداگانه ای چاپ خواهد شد.

2020 مرتبه بازدید
اهداف جشنواره

اهداف جشنواره پژوهشی بین المللی بانو امین

شناسایی استعداد های علمی و جهت دهی مطالعات اسلامی بانوان و معرفی توانمندی های پژوهشی تقویت و توسعه ظرفیت های علمی پژوهشی بانو های پژوهشگر، مرجعیت علمی جامعة الزهرا در بررسی برنامه ریزی و هدایت آثار پژوهشی بانوان، توسعه تعامل جامعة الزهرا با سایر مراکز علمی و پژوهشی در عرصه بین الملل، ایجاد انگیزه تشویق و حمایت از فعالیتهای علمی پژوهشی بانوان پژوهشگر